12 oktober 2010

Ur Livets Källa




"Vi böra akta oss för att taga flera dagar och dess bördor på en gång. Det blir för mycket. Det trycker ned oss. Och det är obehövligt och utan nytta. Vi böra icke oroa oss över vad som möjligen kan hända i kommande dagar, och huru det skal gå, om det och det inträffar. Sådant är dåraktigt och skadligt. Vi behöver icke bekymra oss huru vi skola kunna bevaras, och huru vi skola kunna fullgöra alla våra mångfaldiga plikter såsom kristna, utan vi skola endast dag för dag och stund för stund stilla lyssna till den goda herdens röst och följa efter honom."          C. J. A Kihlstedt


Om och om igen är jag där. I oron och drar på mig flera års bördor. När mitt inre snörper ihop sig var gång jag sätter nyckeln i dörren, då undrar jag hur jag ska komma bevarad ur. Men vad hjälper det? Det tär sakta, sakta. Och igen, som så ofta den senaste tiden kommer orden tillbaka: Lyssna och följa. Stilla lyssna och följa Honom. Men jag är som jag och glömmer så lätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar