6 oktober 2010

Det tredje rummet.


Härom kvällen så kom Monbeatrice och hennes make med efterlängtade möbler till det tomma hörnet i mitt rum. En senapsgul soffa och en smått rödrutig fåtölj, båda två helt underbara! Så nu har jag tre rum i ett. Vardagsrum, sovrum och pyssel/plugg-rum med tillhörande bibliotek. Och där i mellan ett lagom stort dansgolv. Så i mitt nya vardagsrum, som än så länge har en pall som bord i väntan på det perfekta, dricker jag mitt eftermiddagskaffe, njuter jag av utsikten (E18/20 som dundrar förbi bakom än så länge höstvackra träd) och tittar på serier. Har börjat titta på The Event och är smått fast... Sakta men säkert byggs en ännu större hemkänsla upp och den sipprar sig in i hjärtat. Blir nog kvar här ett tag och det, det ser jag fram emot.
/maria.

6 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt! ser fram emot att dricka kaffe tillsammans med dig där snart:)

    SvaraRadera
  2. Vilket supermysigt rum du har skaffat dig. Jag kommer snart och hälsar på:)
    /ghazale

    SvaraRadera
  3. Åh. jag ser också fram emot att du blir kvar här ett tag. Yeah!

    SvaraRadera
  4. nämen hjälpes va mysigt. snart blir de fika hos dig, helt klart.

    SvaraRadera
  5. åh. jag har inte varit hos dig än! kommer till ditt nya place, snabbare än du anar! hade förresten glömt bort vad er blogg heter... chansade på alladessadagar och hamnade hos herr bildt :]

    SvaraRadera