6 januari 2011

dansar mig frisk!

En bister förkylning har greppat min kropp. Halsen rostar och huvudet trycker. Vågor av basiluskers illvillighet kittlar min näsa och vill få mig att våndas och nysa. Men efter två dagars kuvande under denna ofrivilliga begränsning har jag andra planer för framtiden. Eller egentligen är det tre dagar, om man dessutom räknar mitt snörvlande under tisdagens totalt nio föreläsningstimmar. Men imorgon väntar dels skola och dels roligheter på kvällskvisten. Så jag tänkte bli frisk. Mitt strå till den stacken har jag dragit genom att dels ta det lugnt; druckit diverse varma vätskor som köket hade att erbjuda, läst diverse litteratur jag kommit över och ätit diverse sötsaker. Dels har jag också dansat. För jag kan inte erkänna att jag enbart halvsovit mig igenom dagarna. Av någon anledning är det som att energin åkt bergochdalbana. Ena stunden har jag komat mig i soffan, för att andra stunden dansa i köket till musiken i mitt huvud. Eller från spotify. Strunta i allt som heter vitlök och virus och strunta i att nån granne kan se. Bara dansa ut allt det eländiga och ge plats för all vitalitet som kommer att uppfylla min kropp imorgon bitti. Det är planen.
/lisa

Ps. "unless you love, your life will flash by"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar