17 december 2010

Helylle - that's my name!

Jag kallas stundom i skolan för helylle-tjej. Och vad jag än tar för mig verkar blir jag mer och mer helylle. Helylle blir man tydligen när man: bakar bröd; äter så lite halvfabrikat, färdigfabrikat och e-ämnen som möjligt; inte äter kött så ofta; vill prova att odla morötter i en blomlåda till våren och kanske några potatisar i en kruka; har storkok av bönor; helst bara köper saker på loppis eftersom det mesta redan finns där och därför inte behöver göras igen; tycker hemmagjord potatisgratäng och sån där köpt på påse inte går att jämföra; stickar och syr osv osv.

Och ja, det är väl det jag är då. Helylle. Härom kvällen fick jag sms av en vän som hjälpte mig att förstå bristande självförtroende och liknande. Var den man är - sig själv. Om man är sig själv och vågar det så hjälper det andra att vara sig själva. Så jag säger som det är: Jag är ett stolt helylle. Och hellre hel än halv.
/maria

1 kommentar:

  1. låter mycket bra! måste dock få påpeka att det är lite lustigt att hel-ylle verkar ha mest med mat att göra och inte kläder eller annat ulligt..;)

    SvaraRadera