21 december 2010

dagdrivare - that's my name!

Idag har jag slöat med stort S. Och skall så fortsätta. WOHOO!!

Många gånger händer det ju att man tillåter sig att sova ut tills man vaknar, äta en jättelång frukost och sitta med facebook-mail som legat väntande innan man tar tag i alla de matnyttiga och viktiga göromålen. Men. Idag har så skett utan minsta dåligt samvete eller "fast jag borde ju egentligen..."-känsla. Jag har visserligen gjort en "nyttig" sak, ringt ett praktiksamtal + skickat mail. Men det gick som så bra att göra det när det fanns så oändligt med tid.

Tiden och jag är inte alltid riktigt bästisar. Så känslan idag, att först kl 17 behöva vara på en viss plats och innan dess endast behöva byta en felköpt bok, vilket jag dessutom gör på vägen, är MAGISK!! Jag kan vara så seg och ineffektiv som jag alltid brukar vilja vara, men det är lugnt. Det är enligt planeringen liksom. Det händer ALDRIG annars. Alltid brukar man känna lite dåligt samvete, eftersom att det oftast ligger en lista med väntande göromål av mer eller mindre brådskande natur. Men nu... Lugn och ro och lycka!

Himmelriket på jorden. Härnäst i form av en kopp kaffe, världens godaste brownie och nått trevlig tidning att bläddra i. Spelar inte så stor roll vilken faktiskt.

Goda dagar före dopparedagen önskas!
/lisa

1 kommentar:

  1. underbara dagar som är så. ljuvligheters ljuvlighet. puss!
    /maria.

    SvaraRadera