10 februari 2011

Knaskras.

Jag äger sju små saker som jag är mina allra käraste ägodelar. Det är sju kaffekoppar som faktiskt är fulländade i alla anseenden. Jag tycker  ohälsosamt och osunt mycket dem och Lisa fick i helgen höra: "Du får kasta vad du vill i marken, men INTE någon av dem här". Men nu sitter jag här i en smärre chock och tänker att jag inte är riktigt klok. För när jag diskade förut åkte en kopp i marken och med ett kras gick den sönder. Och jag tror jag att en liten del av mitt hjärta gick i kras. Den var ju så fin och jag har ingen aning om hur jag ska hitta fler.

Ja, jag älskar porslin. Ja, det är en av mina främsta hobbys. Ja, det är inte riktigt klokt. Ja, jag kommer att överleva och revolutionen i Egypten är viktigare. Ja, det är inte hållbart att vara så fäst i materiella ting. Ja, jag har fortfarande sex stycken kvar.

Men den var ju så fin...
/maria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar